Operasjon Mobilisering

Historien om OM

Her kan du lese en kortfattet beskrivelse av Operasjon Mobilisering sin historikk

Ved Fra OM sine nettsider
Oppdatert: (01.7.2011)

På 1950-tallet, begynte Dorothea Clapp å be trofast for studentene ved sin lokale High School. Hun ba Gud om å nå verden gjennom livene til de unge studentene. Og Gud svarte hennes bønner!

I 1957 reiste 19 år gamle George Verwer og to andre studenter til Mexico i sommerferien for å nå meksikanere med evangeliet. Den turen viste seg å være begynnelsen på en verdensomspennende tjeneste kjent som Operasjon Mobilisering. Responsen i Mexico var så oppmuntrende at en kristen bokhandel ble åpnet der og evangeliske radiosendinger ble lansert.

George og hans lille team innså at Guds plan var å mobilisere sin menighet for å nå nasjonene. Da de begynte å dele sine visjoner, svarte hundrevis av kristne.

Derfra, utvidet den nye misjonsbevegelsen seg raskt til Vest-Europa i 1960, til Midt-Østen i 1963, og til India året etter. I 1970 begynte OM-Skipene sin tjeneste og utvidet rekkevidden rundt om i verden med besøk til havnebyer.

I dag, OM har mer enn 5.500 misjonærer fra 95 nasjoner som arbeider i mer enn 110 land og om bord på skip. Omtrent 61 prosent av OM's misjonærer er fra ikke-vestlige land.

I årene siden 1957, har millioner av bibler og andre deler av kristen litteratur blitt distribuert. (OM skipene alene har distribuert mer enn to millioner bibler og nytestamenter.) utallige mennesker verden rundt har møtt evangeliet gjennom OM lag, og mange har fått praktisk hjelp som for eksempel nødhjelp, mat, vann, medisin, utdanning , jobb ferdighetstrening, og annen bistand. Og kristne rundt om i verden har fått erfaring i å fortelle andre om Jesus. OM har trent mer enn 125.000 mennesker over hele verden på evangelisering, disippelgjøring og tverrkulturell oppdrag



Print artikkel Skriv ut artikkelen
Nettløsning og design er levert av Kréatif