Bakke i Spania

Månedshilsen for april og mai - 2012

Kjære venner, Guds fred ! Hilser dere med med  Sal 103:1-5

Oppdatert: (23.5.2012)



Min sjel, lov Herren, og alt som i meg er, love hans hellige navn! Min sjel, lov Herren, og glem ikke alle hans velgjerninger!Han som forlater all din misgjerning, Han som leger alle dine sykdommer. Han som forløser ditt liv fra graven, som kroner deg med miskunnhet og barmhjertighet.Han som metter din sjel med det som godt er, så du blir ung igjen likesom ørnen.
 
Herren er VERDIG all vår pris, Han er rik på nåde, også i dag ! Gi ham ære !

Prosjektet Sions Berg:

22. mars ble det åpnet et lite spisested i gamlebyen i Marbella. Her kalles det et pizzeria, men der serveres også andre ting. Med midler fra Norge er du med å hjelper disse som har startet opp. Det kreves i sannhet både mot og innsatsvilje av dem alle. Det er 3 av vennene i menigheten som vil arbeide der, så be virkelig om at Herren skal velsigne dem, og lønne dem. Sommeren står for døren, og de har tro på at de skal få servere til både turister og fastboende.

I menighetene opplever vi det fint. Barne, og ungdomsarbeidet er i vekst, og det er godt å se at de unge ”vokser,” både i nåde og i kjennskap til Herren . Siste helga i april hadde vi et spesielt opplegg for juniorene (opp til 15 år), der det ble belyst forskjellige tema som de møter i hverdagen. Det ble tårer og nød, men når Jesus får komme til å lege hjertesår, da må det vonde vike.

ANA priser sin Herre og Mester gjennom sang, for det verket Han gjorde på Golgata for henne. Ana vet at hverdagen kan by på vanskeligheter, men hun kjenner EN som elsker henne, og som ikke vil svikte henne.

I San Pedro har Rudi gått på gitarkurs i vinter. Sist søndag kom hun med gitaren på møte, og ville synge og spille. Hun har en klokkeklar stemme, og vil ære Jesus med det hun har fått. Hun er 9 år gammel.

Som dere vet er den økonomiske situasjonen vanskelig i Spania, noe som berører sterkt også vennene i menighetene. Til og med de som har arbeide, blir nå fratatt 10 % av lønnen. Dette er noe som den nye regjeringen har godtatt. Derfor vil vi så inderlig takke dere som støtter misjonen, slik at vi kan få hjulpet noen til.

Tusen takk for all forbønn og støtte.Guds rike velsignelse over liv og tjeneste. Takk også til deg som er anonym i givertjenesten.  Takk for at dere vil være med å be for arbeidet videre framover..både menighetsarbeidet, og Prosjektet Sions Berg

Selv om vi har en flokk med ivrige arbeidere, så vil vi minne om Herrens Ord:

Mat. 9.37-38 :  Da sa han til sine disipler: Høsten er stor, men arbeiderne få.  Be derfor Høstens Herre at han vil drive arbeidere ut til sin høst!

MVH Borghild og Eddie,       Misjonskonto:3030 2338651   Du finner oss på facebook     mail: borghildeddie.bakke@gmail.com     Telf.Hus: 0034-952 90 48 24      mob. : 0034-670 43 93 85



Print artikkel Skriv ut artikkelen



 


 

 



Nettløsning og design er levert av Kréatif