Tone Dysjaland

Nyhetsbrev mars 2012

Les hva vår misjonær Tone Dysjaland i Albir distriktet i Spania opplever i sin tjeneste.

Ved Tone dysjaland
Oppdatert: (10.3.2012)

N Y H E T S B R E V  M A R S – 2 0 1 2

Kjære misjonsvenner og medarbeidere!  

Jeg regner med at det står bare bra til med dere, at dere er ved godt mot! Nå er det lenge siden jeg sendte nyhetsbrev herfra. Jeg kan fortelle at det er mye flott og gledelig som har skjedd her i forsamlingen siden sist! 

Før jeg forteller litt videre, så vil jeg takke dere så inderlig for all forbønn og økonomisk støtte i misjons-arbeidet her i Spania! Innsatsen som dere gjør er av umålelig verdi! Gud velsigne dere rikelig! 

Det har vært en spesielt fin tid her i forsamlingen siden året startet! Stadig nye folk kommer til, og de siste 3-4 ukene har 14 personer blitt frelst! For tre uker siden var det Magdalena (min medarbeider og gode venninne) som talte, og da frelsesinnbydelsen gikk ut, var det ei ung dame, Alexandra (fra Romania), som bestemte seg for å ta imot Jesus som sin personlige frelser! Alexandra er god venninne med eldste dattera til Magdalena så vi var flere som hadde vitnet for henne og pratet med henne de siste ukene. Gjett om det var stor glede og jublel, både her og i himmelen da hun tok bestemmelsen!  På tirsdagen var hun med i cellegruppa hvor dattera til Magdalena går, og sist uke startet hun med disipeltreningskurset for nyfrelste; ”De første steg på troens vei.” Er det ikke flott vel?   
Jeg må også fortelle om Nelson, fra Chile.. Søstera hans, Flor, som har bodd her i Spania sammen med mannen sin i mange år, dro til Chile før jul for å få broren sin, Nelson hit til Spania. Dei kom hit i midten av januar og Nelson var skikkelig preget av alkoholmisbruk i løpet av mange år.... Med god støtte og hjelp kuttet han ut alkoholen og hele utseende ble forandret. For 14 dager siden sa Flor at hun såg og såg på sin egen bror og kunne nesten ikke tro at det virkelig var broren... Han var på søndagsmøtet for 2 uker siden, men stod imot frelses-kallet da, MEN i celle-gruppa hvor han ble med på tirsdagen, der bestemte han seg for å ta imot Jesus som sin personlige Frelser og Herre! Halleluja! Gud er mektig! 

Den 10. mars blir Magdalena med meg til Norge. Vi skal feire min søsters 55-årsdag den 11.Det skal bli koselig. Vi skal bl.a. delta i barnetreffen og i ryy møte den 21 Mars på Ebeneser, Verdalen og misjonsforeningen ”Solglimt” i Stavanger, hvor Marie Erga står i spissen. Vi gleder oss til det.

Emilio Sevilla, forstanderen vår her i Albir, han blitt invitert til å ha møter og seminarer i Evangeliehuset i Stavanger dagene 15-18 mars så da skal jeg være tolk + også dele litt fra misjonsarbeidet her i Spania. Magdalena skal også delta med vitnesbyrd. Vær med og be for møtene og samværene.

Magdalena og jeg har returbillett den 24. mars. Vi ser frem til å treffe misjons-vennene, dere som ber for arbeidet og støtter virksomheten økonomisk og på den måten gjør det mulig at vi kan formidle det mektige og forvandlende og Evangeliet til nasjonene her i området!

Gud velsigne dere!  Da vil jeg hilse dere til slutt med et mektig bibelvers fra Joh. 14:6 – Jesus sier: ”Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg”      

Beste hilsen fra Tone.



Print artikkel Skriv ut artikkelen



 


 

 



Nettløsning og design er levert av Kréatif