Nyhetsbrev fra Milton Campas i Spania

Ønsker å se "Spania" legge sine liv for Herrens føtter

Milton Campas er misjonær i Spania, utsendt fra vår samarbeidsorganisasjon CIBI i Brasil. 

Oppdatert: (09.3.2012)



Her kan du lese nyhetsbrev fra Milton Campas som er misjonær i Spania, utsendt fra CIBI i Brasil. Noen av DFEF sine menigheter samt noen enkelt personer støtter Milton økonomisk slik at han kan leve ut sin tjeneste i dette landet hvor kun 1 % av innbyggerne er evangelisk kristne. 


Kjære søsken

Nåde fra vår Herre Jesus Kristus.  Gud er med oss, som en mektig kjempe, en sterk arm som vil gi oss seier.

Vi kjemper med denne utfordringen og lever i håpet om å få se dette landet "Spania" overgi sine liv for Herrens føtter ... Et fantastisk land, men de lever i en åndelig ørken, men vi som menighet vet at Gud har planer for hver av spanjolene, og tror på Guds kraft for denne nasjonen. Den økonomiske situasjonen i landet og for menighetene har forverret seg, det er økende antallet arbeidsledige og de som jobber, de er imot en lønn lavere. Vi har intensivert våre bønner for at våre brødre kan arbeide for å forsørge sine familier. Vi har sett Gud virker i denne retningen og mange har fått arbeid på mirakuløse måter.

Også vi som menighet, vi strevde med å betale leie av møtelokalet og vi måtte be mer innstendig, fordi vi ikke ønsket å forlate denne plassen og få en annen kanskje mindre og mindre egnet. Men Gud er fantastisk, vi snakket med eieren og han reduserte leien betraktelig, Gud til ære og pris.

Her i Spania merkes en forfølgelse mot evangeliske menigheter. I Madrid er det mange menigheter politiet ville stenge  etter klager fra naboer. Naboene trenger ikke å identifisere seg, det er nok bare å fordømme en kirke si at den plager deg, så kommer politiet og de hviler ikke, men sender varslinger inntil de må lukke dørene. Vår menighet har også blitt rapportert, men vi kan si halleluja fordi Gud har så langt, ikke tillatt å lukke lokalet. Vi prøver å ha et godt forhold til naboer og ikke forårsake noe vansker for dem.

I januar i år ble en menighet stengt av politiet, og de ba oss om hjelp. Om vi kunne dele vårt lokale med dem. Vi vet ikke hvor lenge de vil være hos oss, men vi vet at Gud vil gi oss mulighet til å ha møter på ulike dager og timer så vi kan fortsette å vinne sjeler for Guds rike.

Vi er glade, og Gud velsigner vår menighet her i Madrid. Arbeidet vokser og hver dag unntatt mandag, er min kone og jeg ute for å besøker hjem og evangelisere.

Tidligere i år har vi døpt to nye brødre. Vi forbereder noen til dåp om ikke så lenge, og ønsker fortsatt å vinne flere sjeler for Jesus.

Denne uken i et husmøte, kom en kvinne med en bønn så dyrebar ... "Må min tante kjenne Gud slik jeg møte ham i dag og jeg føler meg så glad i å vite at Gud elsker meg og sendte sin Sønn for å dø for meg. "

Vi ønsker å takke dere for økonomisk støtte, for bønnene og at dere husker oss. Gud er god og han bruker mennesker i vår vei når behovet er størst til å velsigne oss ...

Dere er hjertelig velkommen til å besøke oss. Takk ennå en gang for gaver og forbønner for misjonen her hvor Herren har satt oss. Hvem vet, en dag kan vi få besøkt dere for å fortelle om underverkene som Gud har gjort her i Spania. Må Gud få oppfylle sin plan i våre liv.

I kjærlighet til Herren,

Milton Campos og Soraya
miltonyfamilia@gmail.com
milton_campos@hotmail.com
Skype: mil960
Tlf: +34 916855320 / Mobil: +34 636904846



Print artikkel Skriv ut artikkelen



 


 

 



Nettløsning og design er levert av Kréatif